Podsumowanie września
Szanowni Państwo,
pierwszy miesiąc nauki za nami. Łatwo i przyjemnie nie było, ale nikt nie obiecywał, że będzie. Trzymamy się procedur i racjonalnego podejścia do rzeczywistości. Na razie się udaje, oby do czerwca.
🙂
Staramy się przeciwdziałać i robić w miarę możliwości zapobiegawcze kroki, tak aby zmieniać płynnie sposoby pracy i dostosowywać je do okoliczności.
Od 1 września:
– nie było żadnego przypadku zachorowania na COVID
– trzy osoby poddane zostały kwarantannie (miały styczność poza szkołą z osobą zakażoną)
– kilkanaście przypadków przeziębienia, czyli tak zwanych “objawów chorobowych” u uczniów i nauczycieli
Co już prawie się “dotarło”:
– brak dzwonków i ruchome przerwy w blokach dwugodzinnych świetnie się sprawdzają. Nie ma chaosu, nie ma nadmiernego tłoku na korytarzu
– jeden rotacyjny dzień nauki zdalnej w tygodniu dla klasach I i II (rozluźnia zagęszczenie o 25%) – świadomi jesteśmy jego niedoskonałości i wad, ale również bardzo ważnych zalet w postaci: przeciwdziałania powstawania “tłoku”, rozluźnienia oraz rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli – tak zwanej gotowości do zmiany i wielowariantowej pracy
– transmisje HD – tu jeszcze trzeba dopracować współpracę z urządzeniami iOS (na pozostałych wszystko działa w miarę dobrze) i problemy z oświetleniem tablic,
– cała społeczność funkcjonuje w szkole z wyobraźnią i zrozumieniem. Procedury są racjonalnie przestrzegane, w szczególności te najważniejsze – higiena, dezynfekcja i NIE PRZYCHODZENIE do szkoły z tak zwanymi “objawami chorobowymi” – katarem, kaszlem itp.
– zachowanie dystansu społecznego jest, ale należy zdecydowanie zwiększyć przestrzeganie zaleceń
Na jakie warianty pracy jesteśmy przygotowani? Staraliśmy się, aby nasz system komunikacji elektronicznej (platforma Classroom i transmisje HD) umożliwiły pracę w wielu konfiguracjach i wymiarach…
Zakładamy pięć wariantów pracy. Najważniejszym założeniem jest to, że wszyscy wszędzie mają dostęp do zajęć oraz, że bazujemy na wzajemnym ZAUFANIU i rozwijanych kompetencjach cyfrowych
Wariant A – bez wirusa (we wrześniu już go ćwiczyliśmy…)
– uczniowie z “objawami” lub na kwarantannie w domu / uczniowie w szkole / nauczyciel w szkole
– uczniowie w szkole / nauczyciel z “objawami” lub na kwarantannie w domu
– uczniowie z “objawami” lub na kwarantannie w domu / uczniowie w szkole / nauczyciel z “objawami” lub na kwarantannie w domu
Wariant B – Zdiagnozowany w szkole COVID po uzgodnieniu z sanepidem:
Nauczanie hybrydowe minimum 10 dni
Całkowicie zdalne nauczanie minimum 10 dni
Co wymaga szybkiego dopracowania?
1. Rozważając różne warianty nie uwzględniliśmy “objawów chorobowych” i kwarantanny w sekretariacie… Tam też pracują ludzie 🙂 Pilnie musimy stworzyć system komunikacji alternatywnej…
2. Znalezienie przyczyny braku współpracy kamer HD z niektórymi urządzeniami z iOS
3. Umieszczenie głośników do chromebooków w dużych salach – są niezbędne w przypadku “objawów chorobowych” nauczyciela.
Doprecyzowanie komunikacji między uczniem z “objawami chorobowymi” lub na kwarantannie, a nauczycielem.
4. Wyraźniejsze zalecenia dotyczące zachowania dystansu społecznego i noszenia maseczek w przestrzeni publicznej